Numele grele din spatele succesului Kia: Peter Schreyer și Pierre Leclercq

Schreyer la evenimentul Global Distributors Convention din 2016

Designer german, născut în 1953 și cunoscut la nivel mondial pentru contribuția decisivă asupra designului Audi TT, Peter Schreyer va marca anul viitor 12 ani de când se află la conducerea departamentului de design Kia, perioadă în care vânzările la nivel global ale companiei sud-coreene s-au triplat.
Peter Schreyer a fost artizanul revoluției designul-ui Kia în ultima decadă, generând o schimbare fundamentală a modului în care automobilele Kia sunt percepute în lumea întreagă. S-a alăturat concernului Kia în anul 2006, ca director al Departamentului de Design, iar astăzi este Președinte și Șef al Biroului de Design Kia Motors Group.
O nouă imagine pentru Kia

Peter Schreyer

În această perioadă, Kia a marcat pași importanți în evoluția pe piața auto, lansând popularul cee’d, super-sportivul Stinger și a implementat pe piața europeană unica garanție de 7 ani sau 150.000 de kilometri.
Clienți din întreaga lume își îndreaptă astăzi atenția către valoarea și calitatea mașinilor Kia și aspura designului avangardist propus de Peter Schreyer, ce a servit ca impuls al transformării și al evoluției mărcii Kia la nivel global.
Acesta explică: „Atunci când m-am alăturat Kia, a fost prioritar să stabilim o identitate și o impresie puternică în jurul acestui brand. Însă procesul prin care am dat naștere noilor modele nu implică doar aspecte legate de estetică. Implică decizii complicate în ceea ce privește îmbinarea ideilor complexe, care să funcționeze împreună pentru a genera un răspuns emoțional.
În anii care au urmat, această viziune s-a concretizat într-un design cu un ADN puternic, implementat la noile modele, vizibil într-o multitudine de elemente definitorii. Viziunea lui Peter Schreyer a imprimat Kia o identitate clară, o creștere a nivelului de conștientizare a brand-ului, și a implementat noilor modele intrate în producție un design modern și progresiv.
Temele de design ale lui Peter Schreyer sunt puternic influențate de elementele culturale sud coreene, precum artele frumoase și arhitectura.
Pentru un designer auto este foarte important să nu privească doar mașinile, ci să aibă un interes crescut pentru arhitectură, pictură, sculptură, muzică, design industrial și multe altele. Artiștii din alte domenii ne influențează, iar noi îi influențăm pe ei la rândul nostru. Datorită expunerii și a noului nivel de popularitate al modelelor Kia, oamenii din întreaga lume sunt acum mai apropiați de Coreea și de ceea ce se întâmplă aici. Pe de o parte există acel entuziasm extraordinar pe care îl experimentează cel ce ajunge pentru prima dată în Seul, iar de cealaltă parte avem liniștea, concentrarea. Aceste două elemente complementare mă inspiră, pe mine și pe designerii noștri.
Acest contrast a inspirat limbajul de design al noilor modele Kia. Schreyer explică: „Avem la dispoziție o adevărată comoară de inspirație, precum arta și frumusețea simplității – luxul spațiului și al suprafețelor curate. Lucrurile minunat de simple sunt realizate printr-o mare determinare și concentrare.
Viitorul design-ului Kia
Design-ul a jucat un rol determinant în transformarea percepției asupra mărcii Kia și a produselor sale în ultimii ani, iar compania va continua cu aceeași abordare a dezvoltării, având ca pilon central design-ul inovator. Noile modele ce vor fi lansate, atât pentru noi segmente de piață, cât și viitoarele generații ale modelelor existente, vor demonstra că design-ul va continua să fie inima succesului Kia și în viitor.
Schreyer concluzionează: „Ceea ce mă entuziasmează cel mai mult este rapiditatea cu care compania evoluează. Brand-ul pe care îl cunoșteam cu toții în urmă cu 10 sau chiar 5 ani a dispărut. Acest lucru se poate observa până și în cele mai mici detalii. Poate fi simțit în texturile materialelor sofisticate și poate fi experimentat în moduri inter-relaționate și conectate. Pe măsură ce evoluăm, este foarte important să percepem schimbarea ca pe o îmbunătățire de ansamblu, nu doar la nivelul aspectului exterior.

Pierre Leclercq

Un alt nume greu al Biroului de Design Kia este proaspăt sositul Pierre Leclercq, Directorul Stilistic al Kia Motors, ce a venit în septembrie 2017.
Această nouă poziție, ocupată de Pierre Leclercq, a fost creată special pentru a lucra la dezvoltarea pe termen lung a strategiei de design și inovație.
Leclerq lucrează împreună cu Peter Schreyer la Biroul de Design din Namyang, Coreea, și va contribui la dezvoltarea puternicului ADN stilistic al noilor modele Kia.
Născut în Belgia și educat în Statele Unite, la Pasadena Art Center College of Design, se alătura companiei Kia, având o experiență anterioară determinantă în departamentele de design ale concernelor BMW, BMW divizia M (Motorsport), Ford, Zagato și Great Wall Motors.
Acesta va avea un cuvânt greu de spus în dezvoltarea strategiei de design pe termen lung și va conduce procesul inovativ în ceea ce privește design-ul exterior și interior. Tot el va fi responsabil și de alegerea texturilor și materialelor folosite la noile modele. Leclerq va avea deopotrivă rolul de a coordona rețeaua globală de design Kia, ce cuprinde birouri în SUA, Europa, China și Coreea de Sud.
Am observat îndeaproape ascensiunea brand-ului Kia și sunt cum nu se poate mai fericit să fac parte din această echipă de inovație. (…) Kia și-a creat reputația de a fi plasat design-ul în inima dezvoltării mașinilor pe care le produce și sunt încântat să lucrez cu designeri talentați, care au făcut brand-ul Kia sinonim cu design-ul curajos, energic și modern“ – Pierre Leclercq.

Kia GT Concept Car 2011, prototipul de pe urma căruia a luat naștere Stinger

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>