Noul Sportage, de toate pentru toți

 

PREVIEW: Probabil ai văzut deja cum arată noul Sportage. Articolul următor este în primul rând, pentru cei care nu au apucat să vină la Autonet Kia, la o probă de drum. Atenție, în descriere nu va fi folosită nicio denumire oficială a vreunui sistem de pe noul Sportage!

Septembrie 2021. 01. Apar primele imagini cu noul Kia Sportage. E zumzăială mare în departamentul de marketing de la Autonet. Wow, ce tare, cum arată, să-l vezi când o veni! – sunt unele dintre reacții. Ne-am alimentat curiozitatea cu doar câteva poze până prin decembrie.

 

Premiera mult așteptată: în 13 decembrie 2021 îl parcăm în AFI Cotroceni, chiar la intrarea în mall. Mergem să-i facem poze și e greu tare să-l prindem într-un cadru singur. Toată lumea se oprește, întreabă, se întoarce, îl fotografiază. Cu greu reușim să avem câteva cadre și ajungem la birou. Cum să descrii o super mașină când rămâi fără cuvinte? Uită-te pe paginile noastre de Instagram și Facebook, că am făcut eforturi. Chiar și videouri!

 

Oră de vârf, vineri după-amiaza, București, martie 2022. Claxoane, trafic, nervi. Noul Sportage ține aglomerația la distanță. Ascult It’s My Life și cânt odată cu Bon Jovi la semafor, că șoferul de pe cealaltă bandă devine brusc atent. Sper că melodia îmi acoperă vocea… Oricum, simt că-s acolo, lângă el, pe scenă, datorită sistemul audio Harman Kardon. Se face verde. Eu caut încă în hărți adresa la care trebuie să ajung la munte. Se aude un Jingle scurt și în bord îmi scrie că mașina din față a plecat. Mergem și noi?

 

La următorul semafor, îmi dau seama că m-am încadrat greșit. Semnalizez să schimb banda și cercul unde e vitezometrul se umple imediat cu imaginea din unghiul mort. Wow, ce precizie! Văd un flash din spate, șoferul trage un pic dreapta și mă lasă să mă strecor pe cealaltă bandă. Îi mulțumesc.

Reușesc să părăsesc orașul și ajung pe autostradă. Simt că începe distracția! Noul Sportage e foarte bine antifonat, îți dă sentimentul de liniște într-o aglomerație urbană. Dar când ai în față mai multe benzi, cei 180 de cai putere încep să tropăie dacă treci de 3.000 RPM. Nu mă deranjează deloc, chiar îmi place. Setez modul Sport și mă duc! Ecranele din bord se înroșesc și mă simt ca la cursă, parcă am schimbat mașina. Descopăr padelele și condusul devine distractiv. Sunt perfecte pentru nostalgicii care visează să conducă o mașină manuală după ce aleg una care are transmisie automată. Frânez, ca emoțiile să nu păcălească, totuși, legea.

 

Tot drumul devine o evadare. E altceva, să fii la volanul noului Sportage vine la pachet cu un mix de sentimente: plăcere, confort, priviri admirative. Parcurg mai mult de jumătate din drum și nu simt nevoia de pauză. Scaunele ar trebui numite fotolii, iar forma volanului nu-ți dă doar senzația de sportivitate, ci și o atingere fină în fiecare călătorie. În plus, când mențin viteza constantă, scrie în bord Sailing. Mna, că sunt și căpitan!

 

Ajung pe drumul de țară care duce spre cabană, iar suspensia absoarbe perfect fiecare denivelare. Ca să parchez la destinație, trebuie să trec printr-un râu. Asta nu prevăzusem, dar traversez fără probleme, văd tot ce mă înconjoară datorită camerei 360 de grade și mă simt ca într-un film. Trec râul de trei ori, îi iau și pe ceilalți din gașcă, unii preferă să-și lase mașinile dincolo de apă. Noul Sportage nu mă lasă! A împrumutat ceva și din realitatea augmentată. Când selectez modul Parking, pot suci automobilul pe ecranul imens în funcție de partea din jur pe care vreau să o văd.

 

Generos e cuvântul care ar descrie spațiul de care dispune noul Sportage. Unul dintre pasagerii din spate are 1,80 m și mi-a zis că e singura mașină în care n-a fost nevoit să facă plecăciuni pentru locul din dreapta.

 

Extraordinară a fost experiența de a-l conduce, de a merge cu el pe autostradă, drum accidentat, râu și chiar noroi. Iar designul surprinde și atrage zeci de priviri pe minut. Cireașa de pe tort a fost însă la întoarcere. Am găsit un singur loc de parcare, care ar fi fost perfect pentru Ceed! Cu Sportege, n-aveam loc să deschid ușa ca să cobor, dar acolo l-am parcat, după ce am ieșit din mașină. De fapt, a parcat singur-singurel.

Aceasta a fost doar experiența pe care am avut-o alături de noul Kia Sportage într-un weekend din martie. Pentru detalii legate de motorizări, tehnologii și prețuri, consilierii Autonet Kia te așteaptă pe Calea Giulești 8D! De luni până sâmbătă.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>