Airbag-ul, perna de aer care îți poate salva viața

Imaginează-ți personajul din filmele de acțiune care s-ar arunca în fața unei persoane dragi pentru a o apăra de un pericol. Acum, gândește-te că personajul este la volan și trebuie apărat de urgență. Cine mai sare? Când cumperi o mașină, primești mai mult decât o caroserie și patru roți. Vine însoțită și de o armată de îngeri păzitori. Unul dintre ei este airbag-ul, perna care se activează automat pentru a te apăra, în caz de coliziuni grave. Diminuează, astfel, din intensitatea pericolelor. Sportage vine pregătit atât pentru călătoriile frumoase la care visezi, cât și pentru situații în care nu ți-ai dori să te afli vreodată.

Airbagurile frontale SRS bat palma cu centurile de siguranță și formează o echipă puternică, echipă care va ieși la luptă de îndată ce va simți că ești în pericol. Ce înseamnă SRS? Sistem de Reţinere Suplimentară. Mai exact, definește capacitatea airbag-urilor de a completa rolul centurilor. Acestea reţin trunchiul, în timp ce airbag-ul asigură protecţie suplimentară pentru cap şi piept când șoferul și pasagerul sunt împinși în față. În cazul unui impact din spate, ies la luptă și te apără tetierele şi centurile de siguranţă.

După activare, airbag-urile se dezumflă imediat pentru a nu afecta vizibilitatea sau posibilitatea de a folosi alte comenzi. Timpul de umflare şi dezumflare nu te lasă să numeri nici până la trei. Totul se întâmplă atât de rapid, încât cei mai mulți nu îşi dau seama că airbag-urile s-au declanşat decât după ce le văd dezumflate deja. Chiar și lovirea puternică a unei borduri sau a unei gropi, care duce la o decelerare bruscă a şasiului, poate declanșa anumite airbag-uri. În alte cazuri, putem vorbi despre avarii severe, dar la care nu s-au declanșat airbag-urile, deoarece n-ar fi fost necesare.

Pentru ca airbag-urile să-și îndeplinească rolul cât mai bine, poartă întotdeauna centura de siguranţă în mod corect şi stai în poziţie dreaptă, cât mai departe de volan, dar astfel încât să poți manevra mașina cu ușurință. Nu ține alături obiecte grele sau ascuţite în timp ce conduci. În cazul declanșării airbag-ului frontal, te poți răni grav.

Vrei să faci o schimbare? Husele scaunelor ar putea aduce ceva nou mașinii tale, însă cele din faţă nu trebuie acoperite şi nici înlocuite fără a întreba reprezentanţa. Înlocuirea sau acoperirea necorespunzătoare a spătarelor poate împiedica declanşarea airbag-urilor laterale în cazul unui impact.

Când ai copii în mașină, ai o responsabilitate și mai mare. Vrei să te asiguri că le oferi cel mai înalt nivel de siguranță. Au nevoie de un scaun special care, de regulă, trebuie instalat pe bancheta din spate.

Dacă însă, este nevoie să-l ții pe cel mic pe scaunul din față, important este să fie întors cu faţa spre spătar, iar airbag-ul trebuie dezactivat manual cu ajutorul cheii de contact sau al cheii încorporate, deoarece activarea lui poate produce răni grave. Pașii nu sunt deloc grei:

  1. Activează frâna de parcare, rotește contactul în poziţia LOCK *1 și scoate cheia.
  2. Deschide uşa din faţă a pasagerului.
  3. Introdu cheia de contact în comutatorul ON/OFF al airbag-ului frontal al pasagerului.
  4. Întoarce cheia în poziţia OFF şi scoate-o din comutator. Simplu ca bună ziua! 🙂

Atunci când un airbag s-a declanşat, unitatea de control şi celelalte părţi aferente trebuie să fie înlocuite. De asemenea, un dispozitiv de tensionare a centurii de siguranţă trebuie să fie înlocuit după ce a fost activat. Chiar dacă airbag-urile nu s-au umflat, service-ul trebuie să verifice dispozitivele de tensionare a centurilor faţă şi fiecare centură de siguranţă purtată în timpul coliziunii.

Viitorul ne surprinde de la o inovație la alta, iar airbag-urile se află și ele pe această listă. Producătorii auto ar putea trece la un alt nivel. Au început deja să implementeze airbag-urile externe. Acestea pot anticipa accidente și, astfel, pagubele coliziunilor să fie reduse.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>