Spune-mi cum îți întreții mașina ca să-ți spun cine ești!

Când îți cumperi o mașină nouă parcă n-ai mai vrea să cobori din ea și găsești tot felul de motive ca să te plimbi mai mult: încă două ture de bloc până se termină melodia preferată, ești gata să mergi zilnic la cumpărături și abia aștepți vizita la spălătorie, pentru ca mașina să arate ca în showroom.

Trecând peste acest aspect, modul în care ne întreținem mașina spune ceva despre noi. Consilierul de service își va da seama ce fel de persoane suntem doar aruncând un ochi sub capotă. În continuare, dacă vrei ca mașina ta să nu-și arate vârsta trebuie să urmezi câțiva pași pentru întreținerea ei.

Noul autovehicul vine la pachet cu un manual care-ți va da toate informațiile de care ai nevoie. Poate ai terminat școala de mult timp, dar știi cum se spune Cât trăim, învățăm, așa că ia-ți timp să studiezi. Dacă unele lucruri îți sunt neclare, nu ezita să îl bombardezi cu întrebări pe consilierul de vânzări înainte de achiziție și chiar și după ce ai luat mașina acasă. Manualul are un program de mentenanță pe care ar trebui să-l respecți. Dacă ții cont de el, prelungești durata de viață a mașinii și îi păstrezi valoarea.

Mergi la service-ul reprezentanței. Întotdeauna prețul va fi mai mare față de tarifele practicate de service-ul de peste drum, dar beneficiile sunt vizibile. Reprezentanța va avea piese de calitate și mecanici cu experiență. Odată ce-ți aduci mașina în service, chiar și pentru o simplă revizie, îți vei face un nou prieten: mecanicul, care cu fiecare operație dusă la bun sfârșit îți va câștiga încrederea. Să nu uităm nici de asigurare, care, pe lângă faptul că este obligatorie, s-a dovedit de mare folos în multe situații.

Nu uita că, înainte de toate, felul tău de a conduce influențează direct starea mașinii. Deci ai grijă cum apeși ambreiajul, poartă-te sensibil cu frâna, iar accelerația n-o călca mereu până la podea. După ce te-ai obișnuit cu mașina, fă-ți obiceiul de a o asculta. Dacă i se schimbă glasul, înseamnă că nu se simte prea bine. Orice zgomot auzi, miros, vibrații care nu ar trebui simțite, comunică-i-le mecanicului de îndată. Chiar dacă nu crezi că este ceva grav, nu lăsa lucrurile așa. Orice lucru mic se poate transforma într-o problemă cu care n-ai vrea să ai de-a face.

Păstreaz-o curată. Oricât de simplu ți se pare acest pas, mulți dintre șoferi amână cu o săptămână, două, trei… până la următoarea spălare. Chiar dacă este vorba doar despre praf, poate crea probleme vopselei. Dacă este foarte cald și mașina stă în soare, micile particule pătrund mai ușor în vopsea. În același timp, încearcă să n-o parchezi în zonele foarte aglomerate, se poate zgâria ușor, iar praful se lipește mai repede. De două ori pe an, înainte de iarnă și vară, oferă-i mașinii tale un moment de spa: trateaz-o cu ceară. Va arăta ca nouă, iar strălucirea ei va întoarce multe priviri. Dacă vrei să-ți impresionezi și mecanicul, șterge praful din motor din când în când.

Pentru o experiență deosebită a condusului, trebuie să te asiguri că nivelul lichidelor și al uleiurilor este cel optim. Unele dintre ele trebuie schimbate periodic, în timp ce altele pot fi schimbate până la 130.000 km, depinde de la un autovehicul la altul.

Dacă urmărești pașii prezentați, mașina îți va mulțumi, iar tu la rândul tău, vei dori mai multe călătorii împreună. Unde veți face următoarea oprire?

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>