Blog

Latest Industry News

Stațiile de încărcare, „benzinăriile” cu priză!

S-ar fi gândit părinții noștri acum zece ani că am putea face „plinul” automobilului chiar la noi acasă, de fapt… că va fi nevoie să încărcăm mașina la curent? Că poți pleca într-o călătorie cu zero costuri de deplasare într-o mașină care să fie prietenoasă cu mediul? Acum, când aceste lucruri au devenit realitate, comportamentul sustenabil devine parte din noi, optând mereu pentru cele mai bune soluții pentru viața noastră, a celor din jur, dar și pentru mediul în care trăim.

La Kia ne bucurăm de gama atât de variată care oferă fiecărui șofer mașina potrivită în funcție de stilul său de viață. Mașina care va răspunde nevoilor tale, de acum spre viitor, este Kia Niro plug-in hybrid. Dar, dacă încă nu ești convins, curând vei afla mai multe informații despre XCeed și Ceed SW care vin și ele cu astfel de motorizări. Deci, rămâi aproape pentru a afla noutățile! Pe lângă beneficiile pe care ți le aduce un plug-in hybrid, Kia a făcut un pas în față și a îmbrățișat tehnologia full electrică pe care o poți regăsi la Kia e-Niro sau Soul EV.

Mașina electrică pare să fie o soluție de mobilitate tot mai populară în marile aglomerații urbane. Îți dai seama că motorul este pornit doar când îți arunci ochii la bord și ajungi să staționezi în parcările publice fără să calculezi cât ar trebui să plătești. În plus, scapi și de drumul până la primărie, ca să achiți impozit pentru ea.

Pentru a te bucura de beneficiile unui automobil electric sau plug-in hybrid, trebuie să fie încărcat. De altfel, arată bine și-n parcare, dar viața e mai frumoasă când îl conduci!

Stațiile de încărcare pot fi montate  în mai multe locuri. Parcările supermarket-urilor, sediul băncilor sau propria curte pot fi spații din care mașina electrică poate porni cu 100% baterie, odată ce decuplezi conectorul. Dar, după cum vezi, vorbim la plural, astfel stațiile de încărcare pot avea caracteristici diferite, oferind fiecare o putere de încărcare specifică. De asemenea, timpul de încărcare depinde de capacitatea bateriei și de sistemul de încărcare cu care automobilul este echipat.

Există trei tipuri de astfel de stații de încărcare: de nivel 1, nivel 2 sau „wallbox” și cele pentru încărcare rapidă (DC).

Cele de nivel 1 sunt acele încărcătoare pe cablu standard, portabile, cu care mașina vine în dotare. Pot fi folosite la o priză obișnuită, dar timpul de încărcare este foarte lent. Folosesc curent alternativ de 220V, fiind cea mai întâlnită sursă electrică, pe care o avem și noi acasă. Se găsesc și în comerț, la un preț mai redus.

Kia e-Niro se încarcă la o priză casnică în aproximativ 30 de ore, Kia e-Soul cu aproximativ 10 ore mai puțin, iar dacă optezi pentru un PHEV, cum ar fi Niro, XCeed sau Ceed SW, ele se pot încărca la o priză domestică în aproximativ două ore.

Stațiile de nivel 2 sau „wallbox” sunt folosite atât pentru încărcarea acasă, cât și în diferite locuri din oraș. Pot încărca cu până la 22kw/oră, în funcție de vehicul, și sunt conectate direct la rețeaua de electricitate. Vor fi instalate doar de un profesionist și se pot conecta la un panou solar, astfel costurile încărcării vor fi și mai reduse.

Este o alternativă bună pentru timpul petrecut la birou sau când știi că vei sta mai multe ore în același loc. Kia e-Niro se poate încărca la o astfel de priză, de 22 kw, în aproximativ 10 ore, iar Niro PHEV se poate încărca la o priză de 11kw în două ore.

Pentru montarea acasă a unei stații electrice de tipul celor prezentate mai sus, costurile pot varia, cea de nivel 2 ajungând la câteva mii de lei.

Stațiile pentru încărcare rapidă sunt întâlnite doar în locurile special amenajate, deoarece necesită respectarea mai multor reguli, un echipament special pentru a putea fi montate și costuri foarte ridicate. Folosesc curent continuu și pot oferi o putere de încărcare de 50, 100 sau chiar 150kw/oră.

Kia e-Niro se poate încărca la o stație de 50kw în doar 50 de minute. Cât timp iei masa de prânz sau bei o cafea, poți lăsa mașina să se încarce. În cazul în care nu știi exact unde sunt amplasate toate stațiile de încărcare, există mai multe aplicații, printre care și PlugShare, care îți vor arăta care sunt cele mai apropiate stații de încărcare și de ce tip sunt. Costurile încărcării sunt diferite de la o stație la alta, dar dacă preferi încărcarea la stația rapidă, vei scoate din buzunar pentru „un plin“ cam cât ai plăti pe două-trei cafele în centrul Bucureștiului.

Și conectorii stațiilor de încărcare sunt de mai multe tipuri. În general, întâlnim în Europa conectori de tipul 2 pentru stații de curent alternativ și conectori CCS2 pentru cele de încărcare rapidă, care sunt, de altfel, cele mai frecvente și la noi în țară.

Sursa: evcharging.enelx.com

Pe lângă costurile reduse și sentimentul de bine pe care îl ai când conduci o mașină sustenabilă, un alt avantaj este eco-tichetul oferit de stat. Pentru achiziția mașinilor full electrice, ajunge la 45.000 de lei! Iar, separat se poate cumula un tichet din Programul Rabla Clasic în valoare de 6.500 de lei, deci un total de 51.500 de lei.

În cazul în care optezi pentru un PHEV, poți primi un eco-tichet de 20.000 de lei și adăugând și un tichet din Programul Rabla Clasic, în valoare de 6.500 de lei, vei ajunge la un avantaj de 26.500 de lei!

Vestea bună este că stațiile electrice din oraș au început să apară din ce în ce mai des. Dacă stai să te gândești, cu siguranță știi și tu un loc în care autovehiculul electric se poate încărca. Până atunci, trebuie să îl alegi pe cel mai potrivit pentru tine.

P.S: e-Niro are o autonomie de peste 450 de km! Deci, poți conduce fără griji până la mare sau la munte, cu o singură încărcare. Dacă preferi un PHEV, cum este XCeed, Ceed SW sau Niro, vei face câteva drumuri la birou și înapoi, doar în modul electric!

Dacă vrei să afli mai multe despre automobilul nostru electric, nu ezita să ne întrebi! Ne poți contacta la numărul de telefon 021.311.9181 sau pe adresa de mail kia@auto-net.ro.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top