Începător în trafic? Avem ponturi și senzori de parcare cadou!

Hello! Abia ți-ai luat permisul? Bravo, de acum vei trăi multe experiențe de neuitat, dar vor crește și responsabilitățile. Îți scriem pentru a te felicita. Ai făcut un prim pas important către statutul de „om mare”. Fii gata: toate rudele te vor suna să te felicite, dar și să-ți propună să le faci o vizită cu mașina. Prietenii vor fi și ei bucuroși pentru tine, mai ales că le-ai promis că le faci cinste dacă devii șofer cu acte în regulă. Dar nu uita, acum răspunzi de mult mai multe lucruri. Vei merge în mașină și fără ca cineva să stea în dreapta, iar pedalele instructorului vor dispărea. Experiența face diferența mai ales în cazul acesta, iar noi vrem să îți dăm câteva ponturi pentru ca primele tale călătorii să fie cât mai frumoase și lipsite de emoții.

Oglindă, oglinjoară, vreau să văd toți șoferii care pot să apară.

Bineînțeles că atunci când era alături de tine instructorul auto, poziționai oglinzile după spusele lui, dar oare știi să le reglezi corect și acum? Dacă nu se află în poziția corespunzătoare, s-ar putea să nu ai vizibilitate asupra unor părți importante din drum, adică apare „punctul mort”. Pentru oglinzile laterale, trebuie să ții cont de faptul că mașina nu ar trebui să apară în ele, sau dacă se vede, se vede foarte puțin, iar oglinda retrovizoare trebuie reglată în așa fel încât să ai vizibilitate maximă prin geamul din spate.

Acum, că te pui în mișcare, nu uita de lămâi. Semnele distinctive sunt foarte importante pentru un începător, dar și pentru ceilalți participanți la trafic. Când șoferii văd un începător, au intenția de a fi mult mai îngăduitori: înțeleg de ce mergi încet și vor păstra o distanță mai mare față de tine. Mergi cu viteza la care te simți în siguranță, iar restul te pot depăși fără probleme.

Poate că mașina pe care o vei conduce va fi diferită de cea de la școala de șoferi. Accelerația poate fi mai sensibilă, frâna se pune mai greu sau poate direcția se comportă diferit. Este nevoie să exersezi câțiva kilometri pentru a te obișnui cu noile reflexe ale mașinii. Ia un însoțitor cu experiență în dreapta ta și mergeți pe străzi mai puțin aglomerate ca să poți observa reacțiile mașinii în diverse situații.

O problemă cu care se întâlnesc majoritatea începătorilor este măsurarea distanțelor. Nu-ți fixa privirea doar înainte, privește și ce se întâmplă în jurul tău. Ai grijă cât de tare te apropii de bordură, fii atent la bicicliștii care apar din senin și la mașinile parcate de-o parte și de alta. Așa cum spun mulți instructori, „Niciodată nu stăm degeaba la volan!”, ține minte cuvintele lor și asigură-te că atenția ta este distributivă în orice moment. Dacă observi că mașina din fața ta, sau chiar din lateralul tău oprește brusc, în deplasarea ei sigur a intervenit un pericol, iar tu, observând acest lucru, primești o avertizare indirectă. Nu va fi nevoie să pui o frână bruscă și nici nu vei simți cum golul din stomac se face uriaș.

Probabil la orele de condus nu ți s-a întâmplat să faci pană de cauciuc, și chiar dacă ți se întâmpla, instructorul era cel care se ocupa de problemă. Este un lucru normal și foarte frecvent în rândul șoferilor. Nu te panica. Când simți și crezi că ai făcut pană, nu opri brusc, menține direcția mașinii în linie dreaptă și frânează treptat. Pornești avariile și te ocupi de problemă sau suni pe cineva care să te ajute. Dacă te încumeți să rezolvi problema, găsești aici câteva ponturi. Nu e chiar atât de greu cum pare!

Un începător poate avea dificultăți de orice natură, important este să ai încredere în tine și să-i acorzi prudenței locul pe care îl merită. Noi îți dorim doar călătorii frumoase și te întâmpinăm cu o ofertă pentru un partener de drum care îți va face călătoriile memorabile și mai ușoare: Kia Stonic. Mai ușoare, pentru că îți dăm senzorii parcare spate CADOU.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>